søndag 7. september 2008

Ensomheten

Hei!
Gå bort
Vil du ikke vite hvem jeg er?
Jeg vet hvem du er
Hvem er jeg da?
Du er ensomheten
Hvorfor vil du ikke bli kjent med meg?
Fordu du er ensomheten vel!
Også da?
Du er e-n-s-o-m-h-e-t-e-n! Som i alene, trist, tung, uholdbar, smertelig, svart. Ensom!
Er jeg kun de tingene?
Nei, jeg glemte tomhet, nedtrykthet, bringer fram følelse av apati og resignasjon
Om du hadde latt meg kunne jeg vist mine gode sider også
Unnskyld meg, men hva i helvete kan være bra med deg?
Vel. Jeg er også stillheten. Din indre stemme. Harmonien. Og tilfredsheten.
Vent nå litt! Tilfredsheten?
En gang du forsoner deg med meg vil du skjønne hva jeg mener
Jeg tror deg ikke!
Nei vel. Men tenk litt på dette; Når du går hjem alene fra kino, sitter hjemme en lørdagskveld, ikke har noen å sove eller spise med- Da er jeg der. Og omfavner deg, ikke omringer deg. For jeg er din venn, og vil alltid være til stede når du tror du er alene

Ingen kommentarer: